• 159.99
Algemene beoordeling 5   62
5
In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer...
hier worden drie modi aangeboden: een infraroodmodus, een kleurenmodus en een alarmmodus.

► Merkfabrikanten maken het andere camerafabrikanten steeds moeilijker om zich succesvol te vestigen. Om dit tegen te gaan, moeten de omvang van de dienstverlening en de prijs kloppen.
Kun je voor momenteel ongeveer € 160 een goede buitencamera verwachten, die in plaats van Full HD (1.080p) 2K biedt, een lamp met infrarood en alarm, tweerichtingsaudio en een horizontaal rotatiebereik van 355° en 120° verticaal ? Ja, dat kan, want ik heb tot nu toe geen echte kwetsbaarheden gevonden. Als je dus zonder 4K kunt, kun je voor een aantrekkelijke prijs een goed toestel kopen, dat bij andere fabrikanten meestal meer kost en bovendien een onberispelijke afwerking en een goede optiek biedt.

►►Kortom: fraai uiterlijk, onberispelijke afwerking, stroomaansluiting vereist(!), scherpe foto's/video's, spotlight, tweeweg audio en met directe opnamemogelijkheid (micro SD-kaart), optionele cloudopslag, dankzij de motor. Bediening 360° monitoring mogelijk. Dit zorgt voor een goed comfort in het algemeen.

► Er zijn veel goede redenen voor een camerabewakingssysteem, daarom gebruik ik al jaren verschillende camera's voor binnen en buiten. De K&F bewakingscamera is speciaal ontworpen voor buiten. Mijn vorige camera's worden gebruikt om huisdieren in de gaten te houden, maar ik wil natuurlijk ook weten wat er gebeurt tijdens mijn/onze afwezigheid. Voor veel ouders in huis is dit zeker een belangrijke reden om een ​​bewakingscamera aan te schaffen. Ik wil echt niet aan inbrekers denken...

► Installatie: De instructies zijn zeer nuttig en zouden eventuele problemen moeten kunnen oplossen. Daarbinnen lukt het aansluiten van de camera vrij snel en kun je vervolgens direct aan de slag. Hier kun je het een en ander instellen en opnames oproepen.

Eerst moet u akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden en richtlijnen voor gegevensbescherming in de Duitstalige app en vervolgens registreren (e-mail, wachtwoord). Na deze procedure heeft u ook toegang tot de gegevens in de camera (kaart) en andere instellingen ("Instellingen"). Ook onderweg heb je toegang tot je camera. Je wordt binnen de overzichtelijke en tot nu toe stabiele app begeleid, zodat de camera's vervolgens afzonderlijk kunnen worden opgeroepen. Op een smartphone/tablet ziet het geheel met afbeeldingen/video's er redelijk uit, hoewel je de instellingen wel kunt aanpassen. Speel een beetje rond om wat dingen te proberen, b.v. B. bij het maken van scenes, routines/schema's, waarbinnen de camera "scherp" moet zijn, of wanneer het licht aan moet.

► Wat de camera's kunnen - Vereisten voor een goede ontvangst
Op basis van mijn eerdere ervaringen met andere camera's van dit of een vergelijkbaar type, werd ik ook hier niet teleurgesteld, hoewel ik om principiële redenen de voorkeur geef aan bediening via LAN-kabel, in ieder geval binnenshuis.

Het betreffende beeld van de bewakingscamera is overdag gedetailleerd en scherp, zoom je (digitaal) in min of meer ten koste van de scherpte, ondanks 2K, omdat er geen optische zoom is. In de nachtzichtmodus en neigt naar weinig licht en in het donker, is het beeld nog steeds bevredigend en niet vaag en wazig. Dan zwart-wit zonder licht, maar goed
Als daarentegen de schijnwerper is geactiveerd, heb je ook in het donker kleur en meer details. Dit is een zekere meerwaarde en kan ook afschrikkend werken, waarbij de infraroodmodus bewegingen detecteert en vervolgens het licht activeert, terwijl de alarmmodus zijn naam eer aan doet... ;-) Het regelmatig te bewaken gebied moet worden verkleind vooraf zo nauwkeurig mogelijk neer
, zodat de camera ondanks motor. De bediening hoeft niet te worden gepand in het hoofdweergavegebied. Om de belangrijke toegang op afstand niet te vergeten: dit werkte vrij goed in de test, zolang je niet vastzit in een dode hoek, word je (hopelijk) tijdig op de hoogte gebracht als er iets gebeurt.

► Hier is geen batterij geplaatst, wat de flexibiliteit op een bepaalde manier beperkt. Er moet dus een afgeschermde (!) stroomaansluiting (eventueel met verlengkabel) aanwezig zijn. Maar dit heeft ook als voordeel dat de camera vaker gebruikt kan worden zonder dat de batterij (met of zonder solar) te snel leeg raakt... ►

Wat is er nog meer belangrijk? Je moet het hier doen zonder optische zoom. Dat is echter niet te verwachten in deze prijsklasse en is ook niet standaard. Maar er is ook een stevige tweeweg audio (intercomfunctie). Al met al een mooi prestatiepakket.

► Trefwoordgegevens/diefstal: Als de camera per ongeluk in verkeerde handen valt, vallen de gegevens die op de micro SD-kaart zijn opgeslagen in verkeerde handen. Een incidentele back-up van de gegevens (pc of vergelijkbaar) kan sowieso geen kwaad, al is het de vraag wat derden met de opnames willen... (tenzij dieven inbreken en sporen uitdoezelen...). De clouddienst is hier dus niet absoluut noodzakelijk.

►►► Conclusie: Al met al maakt de camera zowel qua uitrusting als optisch een goede indruk. Zorg voor de best mogelijke ontvangst, want in het 2,4 GHz netwerk liggen veel storingsbronnen op de loer, die een ongunstige uitwerking kunnen hebben. Als dat lukt, krijg je overdag een vloeiend, scherp beeld, met een beperkte groothoek, maar ook motorisch. Sturen. De resolutie in het donker is ook goed met behulp van de schijnwerper, al zijn naast de kleurenweergave ook op afstand een aantal details te onderscheiden.

Opmerking: Alarmen ("waarschuwingsmeldingen") via bewegingsdetectie/geluiden zijn mogelijk, ok voor mijn doeleinden en daarom bruikbaar. Toegang op afstand werkt ook, wat extra veiligheid onderweg betekent. Mochten er desondanks problemen zijn (te veel/te weinig alarmen), dan moet je over het algemeen een beetje sleutelen en bewegende achtergronden of achtergrondgeluiden zoveel mogelijk vermijden.

Ondanks het gebrek aan langdurige ervaring, zijn er ook vier sterren vanuit prijsoogpunt omdat ik de reikwijdte van de diensten leuk vind.
In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer... In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer... In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer... In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer... In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer... In de nachtzichtmodus zie je gemakkelijk meer...
28-04-2024