FD-M4/3 IV PRO Lens Adapter Handmatige Focus Compatibele Canon FD/FL Serie DSLR Lenzen voor M4/3 Series Camera Lichaam

Model: KF06.518

• 41.99
Algemene beoordeling 5   66
5
Prima adapter voor weinig geld
De adapter wordt gebruikt op een Lumix GF6. Hij is geheel van metaal, is van zeer hoge kwaliteit en past 100% precies op de mft-aansluiting. Schuift met een stille klik soepel in het vergrendelpunt van de camerabody. Niets wiebelt en alles zit strak en zonder enige speling. Hetzelfde geldt voor de lenszijde. De lens klikt met een stille klik op zijn plaats zonder vast te lopen. Hij kan net zo gemakkelijk worden losgemaakt door lichtjes op de ontgrendelingsknop te drukken. Ik gebruik deze adapter nu ongeveer 3 weken en heb er ongeveer 500 foto's mee gemaakt. De resulterende foto's zijn geweldig. Ik kan geen doffe beelden of gebrek aan contrast melden vanwege gebieden waar licht de adapter zou kunnen binnendringen. Integendeel, afhankelijk van de camera-instelling zijn de beelden haarscherp, hebben ze een prachtige bokeh, of, of, of. Ik gebruik voornamelijk een Minolta MC Rokkor PG. 1:1,4 - f: 50 mm. Je kunt zelfs de vergrootglasfunctie activeren door op het touchdisplay te tikken, zodat het onderwerp zonder problemen vergroot en scherp gesteld kan worden. Het kan zijn dat de duurdere adapters, die ruim € 100 kosten, van nog hogere kwaliteit zijn - maar ik kan me niet voorstellen of ik het verschil in een blinde test zou kunnen zien. Ik heb absoluut geen klachten over dit onderdeel en ik ben erg blij dat ik al deze oude analoge lenzen voor een klein bedrag kan gebruiken. Ik heb onder andere ook een Vivitar met f:100-300mm, die minimaal 904 gram weegt, met een adapter eraan hangend, en ik heb toen foto's gemaakt vanaf een statief. Deze karige kilo glas maakte geen enkele indruk op de adapter; de telefoto hing net zo strak en zonder speling aan de camera als de veel kleinere lenzen en maakte eersteklas foto's. Op basis van deze ervaringen kan ik de adapter zonder voorbehoud aanbevelen.
14-04-2024