49 mm Magnetisch Black Mist Filter 1/4 Lens Filter Voor Speciale Effecten HD Meerlaags Gecoat Waterdicht / Krasbestendig / Antireflectie Nano X Serie

Model: SKU.1816

• 74.99
Algemene beoordeling 5   94
5
Echt een leuke aanvulling op mijn fotografiekit
Ik gebruik een Fujifilm X-T3-camera en heb deze bij mijn 55 - 200 mm zoomlens gekregen. De montagering kan zonder problemen aan de lens worden bevestigd en ik ben een grote fan van de magnetische bevestiging voor dit filter. Er zijn veel verschillende merken diffusiefilters. Ik heb in het verleden Tiffen-merkfilters gebruikt en ben er altijd blij mee geweest, maar toen ik de K&F-filters tegenkwam, wilde ik ze zeker eens proberen. Ik heb in het verleden producten van K&F gebruikt en ben bijzonder tevreden over hun lensadaptersysteem (ik fotografeerde vroeger met camera's en lenzen van Pentax en dankzij hun uitstekende lensadapter kon ik mijn oude Pentax-lenzen gebruiken met mijn Fujifilm-camera. Dit magnetische systeem stelt niet teleur. Het verwisselen van filters is super eenvoudig met het magnetische bevestigingssysteem. De lensdop voor het filtersysteem is door sommigen bekritiseerd, maar ik vind dat hij heel goed werkt. Het doet me eigenlijk denken aan sommige lensdoppen van mijn Pentax-systeem dus ik voelde me er zeer op mijn gemak bij. Wat betreft de kwaliteit van de diffusie - uitstekend! Ik geniet echt van de zachtere uitstraling die deze diffusie geeft zonder dat het te zwaar wordt. Ik was echter een beetje verrast door één ding. Ik had verwacht dat ik dat wel zou zijn Ik kan dit filtersysteem installeren en dan nog steeds mijn tulpvormige zonnekap gebruiken, maar dat lukt niet als deze K&F op mijn lens zit. Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als dit echt de schuld van het Fujifilm-systeem is omdat ik vond dat hun lenskappen moeilijk te bevestigen waren in vergelijking met andere camerasystemen die ik in het verleden heb gebruikt. Dat gezegd hebbende, ben ik van plan nog wat ND-filters van het merk K&F aan te schaffen om optimaal te kunnen profiteren van dit magnetische bevestigingssysteem. Het is een winnaar in mijn boek.
08-04-2024