• 36.99
Algemene beoordeling 5   52
5
Over het algemeen de beste ooit geprobeerd. Het glas vervormt niet, de bezel is stevig, licht en gemakkelijk te draaien dankzij de oranje stick die je vooral helpt bij het kijken door de zoeker. Handig te vervoeren dankzij het intern gevoerde vak om het filter tegen krassen te beschermen. Een echte aanrader voor wie het noodzakelijke minimum wil meenemen.
Solide en veilig! Solide en veilig! Solide en veilig! Solide en veilig! Solide en veilig!
01-05-2024
5
Dit is een geweldig filter, heb verschillende K&F-filters en de kwaliteit is fantastisch, over het algemeen een aanbevolen aankoop
Uitstekend variabel ND-filter Uitstekend variabel ND-filter
29-04-2024
5
Voor de Sony G-Master FE 2.8/24-70 lens was ik op zoek naar een ND-filter dat mij de flexibiliteit zou geven die ik nodig had bij het filmen. Het ND-filter is goed gemaakt, de tas is ook geweldig, maar het koord om hem eruit te trekken kan soms wat eigenwijs zijn. Het ND-filter is prima te gebruiken, maar vertoont lichte schaduwen aan de randen vlak voor ND 400. We konden alleen een X-patroon detecteren bij overtoeren (boven ND 400). De kleine "hendel" maakt het instellen zeer ongecompliceerd en voorkomt dat u met uw vingers in de foto komt als u tijdens het maken van de foto de ND-waarde wijzigt. Ik heb geen verkleuring of scherpteverlies opgemerkt. Ook de AF werkt prima. Omdat het filter geen stoppunt heeft, kunt u hier de ND-waarde flexibel wijzigen. Helaas past de zonnekap niet meer vanwege het hendeltje, maar op de een of andere manier wordt hij zelden gebruikt bij gebruik met een ND-filter. De lensdop past "half"... dus hij kan worden bevestigd, maar hij zit niet stevig op de lens zoals zonder ND-filter. Waterafstotende werking 1a. Ik wilde de krasbestendigheid niet echt testen ;-) Ik ben blij!
Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen Geweldig om te filmen
28-04-2024
5
Ik ben een van die fotografen die fulltime een circulair polarisatiefilter op mijn lenzen heeft. Onlangs kocht ik een K&F 67 mm voor mijn 70-300 mm F4L-lens. Hoewel het een zware zoomlens is, merk ik dat ik hem kan vasthouden om fotomergische panorama's te maken. Ik wilde zien welk effect ik kon krijgen/creëren met een variabel ND-filter. Eén woord, UITSTEKEND. Ik was zo onder de indruk dat ik onlangs een 77 mm K&F Concept Variabel ND-filter kocht voor mijn 20-105-lens. Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar ik ben ervan overtuigd dat het uitstekende resultaten zal opleveren. De filters worden geleverd in metalen containers, het glas lijkt zonder vlekken of gebreken te zijn. Levering was zoals beloofd, dus tevreden klant.
KWALITEIT VAN HET PRODUCT
27-04-2024
5
Ik heb zojuist mijn filter (49 mm) getest en ik moet zeggen: superscherp en vergelijkbaar met Vari-ND's die 5x zoveel kosten. Kleurzweem is uiteraard aanwezig (zoals bij ieder variabel ND-filter), maar niet slechter dan bij andere, dure modellen. Ik heb voor dezelfde prijs scherven gehad die alles onbruikbaar verpletteren en in het groen verdrinken. Aanbeveling!
26-04-2024
5
Ik ben pas sinds kort begonnen met fotograferen. Daarom zocht ik iets eenvoudigs om mee te beginnen. De levering was op tijd en alles wat er in moest zitten was aanwezig en paste. Alles op mijn camera (EOS 750d met 18-55 IS STM kitlens) paste zonder problemen. De afwerking lijkt behoorlijk robuust, alleen de plastic schijf lijkt vrij dun. Hij wordt echter goed beschermd door de tas en met de nodige voorzichtigheid mag er niets gebeuren. Dit is het perfecte starterspakket voor iedereen die met weinig geld wil beginnen en geen professional wil worden.
26-04-2024
5
Zoals altijd was de levering snel en op tijd. Bij de levering is een stijlvolle beschermhoes inbegrepen, die het filter beschermt tegen stof en krassen. Ik gebruik het variabele grijsfilter voornamelijk voor videografie om de tijd en het diafragma constant te houden. Het afstellen van het filter gaat soepel, niet te moeilijk en niet te gemakkelijk, per ongeluk afstellen is nauwelijks mogelijk. De X die voorkomt bij variabele filters is op het hoogste niveau (ND9) slechts licht zichtbaar en zal in video’s nauwelijks opvallen. Ik gebruik Var sowieso niet voor foto's. Grijsfilter. Voldoende voor mijn behoeften en daarom aanbevolen.
25-04-2024
5
Alle recensenten zeggen dat het gevoel van dit filter van topklasse is, maar sommigen lijken teleurgesteld over de functionaliteit. Misschien heb ik gewoon geluk, maar het doel en de precisie zijn perfect. Ik heb twee verschillende maten gekocht en beide hebben een uitstekende kwaliteit en goed uitgelijnde polarisatoren (de elementen die het 's nachts maken), wat betekent dat er geen problemen met de kruisschaduw (XS) zijn. Dat is een leugen! Er zal altijd een XS zijn, maar voor mij was dit net voor de 8e (laatste) stop bij gebruik op een groothoeklens (16 mm APSC). Dit betekent dat vrijwel het hele assortiment bruikbaar is, alles wat je maar kunt wensen met een variabel ND-filter.
23-04-2024
5
Alle K&F Concept-producten die ik heb gekocht zijn goed gemaakt, mooi verpakt en een koopje vergeleken met grote merknamen. Aanbevolen.
22-04-2024
5
De ND2-400 produceerde halfgesloten kleurenringen met een Z7 en standaardzoom. Toen ik K&F Concept vroeg, kreeg ik direct antwoord, advies en na 2 weken een alternatief product dat echt aan al mijn verwachtingen voldeed. Superservice! Bedankt K&F! Klein minpunt: de zeer aantrekkelijke metalen dozen zouden iets stabieler kunnen zijn.
21-04-2024