Model: KF50.0009AEU

• 159.99
Algemene beoordeling 5   62
5
Geweldige 4G-camera voor overal!
Ik was op zoek naar een bewakingscamera die overal kan worden gebruikt zonder dat een bestaand WLAN-netwerk of een stroomaansluiting nodig is en kwam toen dit model van K&F Concept tegen.

Het wekt zijn elektriciteit op via een zonnecel, wat best goed werkt. Een klein oplaadlampje geeft aan wanneer hij aan het opladen is, wat zelfs het geval is als je hem binnenshuis tegen het raam houdt. Zo laadt hij al op in diffuus, donkerder licht, bijvoorbeeld in het bos. Afhankelijk van de gebruiksintensiteit moet hij ook meerdere weken kunnen overbruggen zonder op te laden via een vast geïnstalleerde lithium-ionbatterij.

De installatie is relatief eenvoudig, alles wat je nodig hebt is inbegrepen en er is al een simkaart geïnstalleerd om aan de slag te gaan. Ik gebruik het met een Aldi-Talk prepaidkaart, het goedkoopste datapakket daar is 4,99 euro per maand. Het is belangrijk dat u in eerste instantie een ontgrendelde kaart zonder pincode invoert.

Je hebt toegang tot de camera (en meerdere camera's) via de meegeleverde app. Je kunt allerlei instellingen maken, de opgenomen foto's en video's bekijken of een live beeld bekijken. De camera kan in live-modus alle kanten op worden gedraaid en er is zelfs een ingebouwde microfoon en luidspreker zodat je met je mobiele telefoon (of tablet) tegen de camera kunt praten. Je kunt de camera dus gebruiken als intercomsysteem als je hem aan een willekeurige ingang hangt (bijvoorbeeld de ingang van de volkstuin).

Afhankelijk van hoe u het instelt, stuurt het ook een alarm naar uw mobiele telefoon wanneer iemand het nadert en neemt het tegelijkertijd video en foto's op. Je zou hem in theorie zelfs in het bos kunnen hangen en gebruiken als een wildcamera waartoe je live vanuit huis toegang hebt. Het is ook mogelijk om een ​​sirene te activeren, dan fungeert de camera als eenvoudiger alarmsysteem.

De grote kracht van dit model in vergelijking met de WLAN-versie is vooral deze volledige onafhankelijkheid van het bestaande internet en elektriciteit. Het werkt overal waar een mobiel netwerk is. Tegelijkertijd is hij klein en onopvallend en heeft dankzij de zonnecel het voordeel dat hij absoluut onderhoudsvrij is. Als je hem eenmaal ophangt, werkt hij praktisch continu zonder dat je batterijen hoeft te vervangen. Zo kun je er mee kijken naar het vakantiehuis, de volkstuin, de boot, de paardenweide, het kippenhok, leegstaande panden, de caravan op de camping, ambachtslieden kunnen ze gebruiken als bouwplaatscamera ter bescherming van bouwmaterialen en machines . Ook geschikt voor bijvoorbeeld showmannen die veel reizen. Je kunt de camera ook aan een boom in het bos hangen, een hert observeren dat een hoge tribune of een voederplaats oversteekt. Je kunt hem ook overal bevestigen en time-lapse-opnamen maken.

De beeldkwaliteit is erg goed. Ik bewaak een deel van mijn tuin met de camera. Het beeld is zowel overdag als 's nachts goed en scherp. De camera heeft meerdere infrarood diodes die krachtig genoeg zijn om een ​​groot deel van de tuin te verlichten. Het licht van deze golflengte is onzichtbaar voor mens en dier, dus de camera is ook geschikt voor mooie dierobservaties, je zou het zelfs door een gat in het deksel van een nestkast kunnen laten filmen. Maar hij heeft ook 4 witte LED's die gekleurd nachtzicht mogelijk maken. De lichtgevoeligheid in bijna volledige duisternis is indrukwekkend.

De resolutie van de video's en foto's is 2K, het heeft ook een 4x digitale zoom. Foto's en video's worden opgenomen op een SD-kaart. Er is ook een cloudfunctie, maar die heb je niet per se nodig. De films en afbeeldingen die op de SD-kaart zijn opgeslagen, kunnen via het mobiele netwerk worden opgeroepen, bijvoorbeeld met de mobiele app, zodat u niet het bos in hoeft te rijden om de beelden te beoordelen en de batterijen te vervangen, zoals bij een spel camera. Ook het dataverbruik is niet erg hoog. Met het goedkoopste prepaid data abonnement kun je de camera een aantal weken gebruiken.

Hij heeft helaas geen WLAN-adapter, dus hij werkt eigenlijk alleen via het mobiele netwerk, maar dat is ook meteen zijn voordeel, want hij werkt volledig onafhankelijk van de locatie en je kunt hem snel meenemen en ergens anders ophangen. De toegang tot de camerabeelden kan ook worden gedeeld, bijvoorbeeld als meerdere mensen toegang moeten hebben tot het beeld.

Ik gebruik de mobiele camera voor verschillende doeleinden en zou hem op elk moment opnieuw kunnen kopen.
Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal! Geweldige 4G-camera voor overal!
27-03-2024