K&F Concept Canon LP-E6NH Camera Acculader met Ttype C Directe Oplaadinterface, Compatibel met Canon EOS 90D/80D/70D/5D Mark II III IV/5DS SR/6D/6D Mark II/R5 R6 R6 II R7, LP-E6/LP- E6N Vervangende Vervangende Batterij (1 Batterij)

Model: KF28.0022

• 29.99
Algemene beoordeling 5   58
5
Aangename verrassing: daadwerkelijk door de Canon-camera herkend als LP-E6NH (en niet LP-E6).
Als u een Canon EOS R5, R6, R7 (enz.) koopt, wordt deze geleverd met een Canon LP-E6NH-batterij. De LP-E6NH lijkt precies op de oudere LP-E6 accu en deze camera's uit de R-serie kunnen volgens Canon beide gebruiken. Maar er is een praktisch verschil (afgezien van de hogere batterijcapaciteit van de nieuwere batterij): deze spiegelloze camera's van Canon kunnen de batterij in de camera opladen via de USB-C-poort van de camera - maar alleen als de batterij van het type LP is. E6NH. (Deze functie is bijvoorbeeld handig als je op reis bent. Zelfs als je vergeet een oplader mee te nemen, hoef je je geen zorgen te maken. Je kunt een originele Canon LP-E6NH in de camera opladen door deze aan te sluiten op een USB-C oplader, die PD (Power Delivery) ondersteunt. (Snel opladen.) In het verleden kocht ik een paar generieke "LP-E6NH"-batterijen van Amazon. Maar mijn EOS R7 herkende ze als "LP-E6"-batterijen. (Vandaar Er is geen oplaadoptie in de camera aanwezig.) Tot mijn aangename verrassing herkent mijn EOS R7-camera deze K&F-batterijen als "LP-E6NH." (Zie foto.) Ik heb ook bevestigd dat de EOS R7-camera deze K&F-batterij oplaadde als verwacht in de camera via de USB-C poort van de camera. (In tegenstelling tot LP-E6 accu's van andere leveranciers.) Deze K&F accu's zijn voorzien van een USB-C poort op de accu zelf. Je hebt dus twee mogelijkheden om deze op te laden: 1) opladen in de camera of 2) buiten, in beide gevallen met een standaard USB-C lader. (Voor de LP-E6/E6NH is geen speciale batterijlader vereist.) Als het gaat om de capaciteit/levensduur van de batterij, gaan niet-OEM-batterijen naar mijn ervaring nooit zo lang mee als de originele fabrieksbatterijen. Ik verwacht er dus meer van. Deze niet-OEM-batterijen, die ongeveer de helft van de prijs van een originele Canon-batterij kosten, kunnen echter nog steeds een goede prijs-kwaliteitverhouding bieden, vooral voor dagelijks, niet-kritisch gebruik. Omdat ik meer ervaring heb met deze K&F accu's, kan ik toch besluiten om sterren af te trekken voor de accucapaciteit. Maar tot nu toe heb ik geen problemen gehad met mijn Canon EOS R7-systeemcamera, noch op foto's, noch op video's. Daarom wil ik dit product voor nu 5 sterren geven.
01-12-2023